Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

114. Καφεμαντείες, προβλέψεις και ο ...... Χορταρέας!

        Οι κοινωνιολόγοι έχουν κάνει λεπτομερείς αναλύσεις για το φαινόμενο. Πάντα οι άνθρωποι, λένε, είχαν μια αγωνία για το αύριο και προσπαθούσαν να βρουν ένα τρόπο να το προβλέψουν. Αυτό τους έδινε την αίσθηση ενός κάποιου ελέγχου πάνω στο κατεξοχήν ανεξέλεγκτο και αόρατο, το μέλλον. Στους καιρούς της κρίσης όμως, όταν οι παραδοσιακές αξίες ανατρέπονται και οι άνθρωποι νιώθουν πως δεν έχουν πια μπούσουλα για να πορεύονται, ανθούν οι καφεμαντείες, αβγομαντείες, χαρτομαντείες και λοιπά. Μεταξύ μας, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσες μαντείες υπάρχουν! Γι’ αυτό, δεν μου προξένησε μεγάλη εντύπωση όταν μια θεία μου, με παρακάλεσε να τη συνοδέψω σε καφέ στην Κυψέλη που προσφέρει τέτοιες υπηρεσίες. «Είναι το μαγαζί του Χορταρέα, και το διαφημίζει κάθε βράδυ στην εκπομπή του», μου εξήγησε με περισπούδαστο ύφος, ελπίζοντας πως το όνομα του Χορταρέα θα προσέδιδε το απαραίτητο κύρος στο επιχείρημά της ώστε να με πείσει. Δεν θέλοντας να την αφήσω μόνη και για την εμπειρία που λένε, πήγα!



        Μετά από μια μικρή περιπλάνηση με τα ΜΜΜ, φτάσαμε στο μαγαζί. Ήταν ένα συμπαθητικό καφέ, με φωτογραφίες από ταρώ και διάφορα άλλα μαγικά σύμβολα, κλασικό στιλ που δεν θα ήταν άσχημο και για απλό καφέ χωρίς προβλέψεις. Αφού μας υποδέχτηκε ο κ. Χορταρέας, και μας είπε να καθίσουμε σε ένα τραπέζι, πήραμε τους καταλόγους. Ο  καφές μαζί με πρόβλεψη 5 ερωτήσεων 4,5 ευρώ, για 15 λεπτά, 7 ευρώ και για πλήρη πρόβλεψη, 9,5 ευρώ. "Δεν βαριέσαι, αφού ήρθαμε που ήρθαμε, ας κάνουμε πλήρη πρόβλεψη", μονολόγησε η θεία. Παραγγείλαμε από ένα μέτριο διπλό, που ήταν σαν γαλακτομπούρεκο και αρχίσαμε να πίνουμε συζητώντας. 

       "Να μελετάτε αυτό που θέλετε να σας πει το φλιντζάνι", μας συμβούλεψε η σερβιτόρα-μάγισσα. Έβαλα τα δυνατά μου να αγνοήσω την αγωνία της θείας μου που είχε μετατραπεί σε φλυαρία και εξιστορήσεις για προφητικά όνειρα που είχε δει η ίδια (κάθε οικογένεια που σέβεται τον εαυτό της, έχει και μια θεία με το "χάρισμα") καθώς και τις σκυθρωπές και απελπισμένες φάτσες των υπολοίπων πελατών συνέχισα να πίνω το καφέ-πετιμέζι. Μόλις τελειώσαμε τους καφέδες, πήραν τα φλιτζάνια μας, τα  αναποδογύρισαν και μας κατεύθυναν στο υπόγειο σε ένα ξεχωριστό δωμάτιο τον καθένα. Μετά από ένα λεπτό κατέφθασε η καφετζού με το φλιντζάνι στο χέρι.

       Αφού στρογγυλοκάθισε, με ρώτησε πως με λένε και έπειτα άρχισε να περιεργάζεται το φλιτζάνι. "Το γράμμα Π, τι το έχεις"? Χεσμένο μου 'ρθε να της πω, αλλά είπα να συγκρατηθώ. Από Π ξεκινά το όνομα ενός παλιού μου έρωτα οπότε της ανέφερα πως απλά είναι ένας γνωστός μου. "Το Π αυτό, δεν είναι τώρα στη ζωή σου, όμως θα ξαναμπεί στο 2015, απότομα και με ένταση" Ωχ παναγία μου σκέφτηκα, ποτέ δεν ήμουν φαν του βίαιου σεξ. "Α μάλιστα!" , της αποκρίθηκα. ¨"Και πως και με θυμήθηκε?". "Περνά μια δύσκολη περίοδο αυτή τη εποχή, αλλά θα σε θυμηθεί και θα σε εκτιμήσει όπως δεν σε εκτίμησε τότε". "Ωραία", σκέφτηκα, "στα δύσκολα όλοι εμένα θυμούνται. Στα εύκολα πως και κάνουν πέρα πως εξηγείται. "

         Χαμογέλασα συγκαταβατικά και τη ρώτησα για τα επαγγελματικά μου που με καίνε. "Το 15, θα σου παρουσιαστούν 2 ευκαιρίες, η μία θα είναι πρόχειρη δουλειά, αλλά μετά θα έρθει μια πιο καλή". "Τίποτα πιο συγκεριμένο έχουμε?", ρώτησα. "¨Οχι παλικάρι μου, δεν δείχνει το φλιντζάνι πιο συγκεκριμένο, αυτό που σου λέω πάντως θα γίνει.". Φέξε μου και γλίστρησε δηλαδή. 

           Έπειτα με ρώτησε αν έχω μια αδερφή, και όταν απάντησα καταφατικά, προχώρησε σε μια ανάλυση του τι θα γίνει στη ζωή της. Το ίδιο έκανε και για τους γονείς μου κτλ. Μάλιστα φρόντισε να με ενημερώσει με περισσή συμπάθεια πως αν θέλω να διασφαλίσω πως τα επαγγελματικά μου θα πάνε καλά, μπορώ να προμηθευτώ με μόνο 25 ευρώ(προσφορά του καταστήματος) ένα γούρι μελετημένο από εννέα μέντιουμ. Καλά ακούσατε. Όχι ένα και δύο, αλλά εννέα! Αρνήθηκα μιας και το μόνο μελετημένο γούρι που θα αγόραζα, θα ήταν μελετημένο από το σπέρμα 9 καλοσχηματισμένων μαναριών.

            Την ευχαρίστησα για την μαντική της και ανέβηκα στον πάνω όροφο. Μόλις φύγαμε από το μαγαζί, η θεία μου μου εξιστόρησε πως στη δική της προφητεία της βρήκε πως ένας ανιψιός της (και κολλητός μου), είναι δεμένος με δεσμά μελετημένα από γυναίκα σε νεκροταφείο και πως για να λυθούν τα μάγια χρειάζονται 800 ευρώ. Σε μένα 25 ευρώ, σε κείνη 800. Πάει μάλλον με το πόσο ευκολόπιστος δείχνεις.

            Μου προξένησε μια μικρή θλίψη η επίσκεψή μου στο καφεμαντείο των κυψελών, αφού σκέφτηκα πως οι ίδιες γυναίκες που δίνουν 10ευρα και 20άρικα για δέκα λεπτά "προφητείας" θεωρούν πλεονέκτη ένα φοιτητή/τρια παιδαγωγικού, όταν θα ζητήσει 7 ή 8 ευρώ την ώρα για να διαβάσει το παιδί τους. Και όπως μου έλεγε και μια φίλη μου που δουλεύει σε μια ιστοσελίδα που φέρνει σε επαφή γονείς με φοιτήτριες για ιδιαίτερα, πολλοί έχουν την απαίτηση να κάνουν και δουλειές τύπου πλύσιμο πιάτων μαζί με το διάβασμα, οι φοιτήτριες.

             Αυτή δυστυχώς είναι η χώρα μας. Και όχι δεν εξαιρούνται όσοι διαβάζουν τα ζώδια "έστω και για πλάκα". Γιατί για αυτή τη πλάκα, αυτοί οι άνθρωποι ακριβοπληρώνονται. Κανείς όμως δεν τους ζητά τα ρέστα για την αποτυχία των προβλέψεών τους. Αρκετές φορές μάλιστα, από κορίτσια συνήθως, έχω ακούσει και το εξοργιστικό "Και η Αστρολογία επιστήμη είναι". Όχι βλήμα, δεν είναι επιστήμη. Μια μπούρδα και μισή είναι που δυστυχώς παίζει με την ανασφάλεια του κόσμου να γνωρίζει τα μελλούμενα. Θυμάμαι στην σχολή μου, έναν καθηγητή φυσικής να μας εξηγεί επιστημονικά γιατί είναι αδύνατον τα άστρα να έχουν την οποιαδήποτε επίρροή στις ζωές μας με τον οποιόδηποτε τρόπο. Ε, ελάχιστες συμφοιτήτριες μου τον υποστήριξαν. Οι περισσότερες βγήκαν από την αίθουσα εξοργισμένες, χαρακτηρίζοντάς τον παρωχημένο, δεινόσαυρο του παιδαγωγικού, αναξιόπιστο κ.α.

          Οι άνθρωποι δυστυχώς, πάντοτε κυνηγάμε το όνειρο. Και είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε πολλά σε εκείνους που θα συντηρήσουν το όνειρό μας, έστω και αν ποτέ δεν γίνει πραγματικότητα. Από την άλλη, που ξέρεις, μπορεί να είμαι λάθος και να βγουν όσα μου είπε αληθινά. Σε ένα χρόνο εδώ θα είμαστε, καλά να είμαστε δηλαδή, εδώ θα είμαστε και θα σας πω αν πράγματι βγήκαν αληθινές οι προφητείες


2 σχόλια:

Adaman είπε...

Τελικά βγήκαν οι προβλέψεις?? :Ρ

Elementstv είπε...

Μέχρι τώρα, τίποτα, ΤΙΠΟΤΑ, από αυτά που είπε δεν βγήκαν! Το δυστύχημα είναι ότι πάρα πολλοί αναγνώστες εμπισκέπτονται αυτό το blog, ψάχνοντας για πληροφορίες για το μαγαζί του Χορταρέα. Αθάνατη, αγράμματη Ελλάδα.